Monday, November 15, 2010

POST KE 200:BYE BYE

byE


BYE


ppismp


bye

bye

IPTHO

LIVIN IN A PRAYER...

beberapa jam lagi aq dah nak balik dah

kerisauan aq nak balik umah dah hampir tiba

dlm 29 aribulan ni mak aq ade pembedahan kecil kt jb..

mak aq ade ketumbuhan kt perut

mmg sesangat risau sangat2

bende ni aq tahu mase bulan puase minggu kedua

harap2 pembedahan mak aq bjye ngan lancar

have a prayer for everyday.......

doakan aq serta mak aq :((

lagi satu terpaksa jgk aq beranikan

diri amik license moto walaupon

ade BAD MEMORIES about bike

ko tq.....

maybe 2 bulan ni aq x update....

sibuk...

x de internet kt umah...

rse takut nak naik pismp tahun dpn


from

haziq(ppismp sem 3 the end of the year)

p/s:besday aq bulan 12 ni wish aQ Kt fb.first tahun besday brsame FB

huhhhhh...

KOMIK bodoss

Sunday, November 14, 2010

MUDA-MUDI RBT 1 FOREVER


p/s:kpd shaz sorry x de gambar ko.amik kt fb keh3

KENANGAN PPISMP PART 3




KENANGAN PPISMP PART 2




Kenangan PPISMP PART 1




POcKetFULL oF memORIES

I got a pocket,
Got a pocket full of MEMORIES
I got a love and I know that it's all mine
Do what you want,
But you never gonna break me,
Sticks and stone are never gonna shake me


Take me away (take me away)
A secret place (a secret place)
A sweet escape (a sweet escape)
Take me away (take me away)
Take me away (take me away
To better days (to better days)
Take me away (take me away)
A hiding place (a hiding place)


I got a MEMORIES
Got a pocket full of MEMORIES
I got a love *and I know* that it's all mine


Do what you want,
But you never gonna break me,
Sticks and stones are never gonna shake me


I got a MEMORIES
Got a pocket full of sunshine
I got a love and I know that it's all mine
..(I know)(I know, that it's all mine)

Wish that you could,
But you ain't gonna own me
Do anything you can to control me

Take me away (take me away)
A secret place (a secret place)
A sweet escape (a sweet escape)
Take me away (take me away)
Take me away (take me away
To better days (to better days)
Take me away (take me away)
A hiding place (a hiding place)


There's a place that I go
That nobody knows
Where the rivers flow
And I call it home
And there's no more lies
And the darkness is light
And nobody cries
There's only butterflies


Take me away (take me away)
A secret place (a secret place)
A sweet escape (a sweet escape)
Take me away (take me away)
Take me away (take me away
To better days (to better days)
Take me away (take me away)
A hiding place (a hiding place)


Take me away (take me away)
A secret place (a secret place)
To better days (to better days)
Take me away (take me away)
Take me away (take me away
To better days (to better days)
Take me away (take me away)
A hiding place (a hiding place)


The sun is on my side
'N take me for a ride
I smile up to the sky
I know I'll be alright

The sun's on my side
'N* take me for a ride
I smile up to the sky
I know I'll be alright

HOT DUDE AT WET WORLD 2010







Saturday, November 13, 2010

DAh nak abis dah......


huhu pkse tinggal satu paper jek lagi

barang pon dah kemas banyak dah

sedihnye nak tinggalkan sem 3 ni

ni la last kursus persediaan kiteowg..:(

rse cam smlm jek bru daftar sem 1

lps ni naik degree kne be more serious keh3

dah sem 8 ke nanti msti kenang balik kenangan kursus persediaan

x de kls,enjoy,outing dan lain2

tpi bosan gak nak duduk umah 2 bulan

aduh2 mintak dapatlah elaun bulan 12 plak tu nak tunggu bulan 3 dpn bru dpt elaun degree

skang ni prutku berkompang menandakan sangat lapar


Thursday, November 11, 2010

WET WORLD

hahahhhahha

pehh sedap see ari ni gi wet world

bersame2 member2

hazman,akmal,wadi,syahir aka tesco,nizam

fitri,din tesl,zaem,ustaz din,aizat rbt 2,ayie n halim

seronok gile main gelongsor air

calar cket tangan aq

hahah aq mmg x leh berenang pon...

Wednesday, November 10, 2010

.......

I feels LIKe a ANIMAL

who wants SOMETHING

so THIRSTY to something

Am i thirst to BLOOD...

BUt i never wanted THIS so much in my life

FEEls like CANNIBAL who want to eat HUMAN

AS a meal

BUt i dont want to be a MONSTER

who will grow in my heart

all HATRED is spread to my soul

let me absorb THAT

all i know i want is REVENGE............................................

.......

I feels LIKe a ANIMAL

who wants SOMETHING

so THIRSTY to something

Am i thirst to BLOOD...

BUt i never wanted THIS so much in my life

FEEls like CANNIBAL who want to eat HUMAN

AS a meal

BUt i dont want to be a MONSTER

who will grow in my heart

all HATRED is spread to my soul

let me absorb THAT

all i know i want is REVENGE............................................

pErEmpuan......YUMMYYYYY

ni adalah sebuah artikel yang telah dikongsikan di laman Facebook yang bertajuk “Sebab Mata Lelaki Gemar Melihat Badan Wanita” untuk tatapan anda semua buat kali ini. Semoga dengan artikel ini dapat membantu umat Islam semua, terutama kepada kaum Hawa.

Malam pasangannya siang, jaga pasangannya tidur, rajin pasangannya malas dan lelaki pasangannya perempuan. Kerana perempuan adalah pasangan kepada lelaki, maka Allah telah menciptakan bentuk badan wanita itu dapat memikat hati lelaki.

Bila berkata tentang terpikat, maka ia ada hubung kait dengan nafsu. Jika ia ada hubung kait dengan nafsu, ianya ada hubungan pula dengan bisikan syaitan. Jadi untuk mengawal nafsu, mestilah dikawal dengan iman. Untuk mendapatkan iman mesti menurut perintah Allah dan RasulNya dan menjauhi laranganNya.
Pada mata lelaki, perempuan ini adalah simbol. Simbol apa? Semua orang tahu. Orang lelaki mempunyai imaginasi yang nakal jika tidak dikawal dengan iman. Maka mata lelaki ini selalu menjalar apabila terlihat seorang perempuan.


Setiap bentuk badan seorang perempuan boleh dihayati oleh seorang lelaki dengan berbagai-bagai tafsiran nakal nafsu. Apabila seorang lelaki terlihat seorang perempuan, maka perkara pertama yang akan dilihatnya ialah rambut wanita berkenaan. Maka akan ditafsirlah berbagai-bagai cara oleh seorang lelaki akan rambut wanita berkenaan.
Oleh kerana itulah wanita wajib menutup rambutnya. Apabila rambut wanita itu telah ditutup, maka mata lelaki itu akan turun ke bawah melihat bentuk lehernya, maka wajiblah wanita itu menutup lehernya. Maka mata lelaki itu akan turun lagi melihat bentuk payu daranya, maka wanita itu berkewajipanlah menutup bentuk payu daranya dengan melabuhkan tudungnya.
Setelah itu mata lelaki akan turun lagi melihat bentuk ramping pinggangnya, maka labuhkanlah pakaian supaya tidak ternampak bentuk pinggangnya, maka mata lelaki itu akan melihat pula akan bentuk punggungnya, maka wajiblah wanita itu membesarkan pakaiannya agar bentuk punggung tidak kelihatan.
Dan lelaki itu akan pula melihat bentuk pehanya, maka janganlah sesekali wanita itu memakai kain yang agak ketat sehingga terlihat bentuk pehanya walau sedikit, maka akan dilihat lagi oleh lelaki itu akan bentuk kakinya pula, maka janganlah wanita itu berseluar, kerana terus-terang pihak lelaki bercakap, walau muslimah itu bertudung labuh, berbaju labuh, jika beliau memakai seluar, walau nampak besar sedikit, nafsu kami lelaki akan terusik secara spontan, entah tak tahu kenapa?
Mata lelaki ini nakal, setelah tidak ternampak akan bentuk kakinya, maka akan dilihatlah pula akan mata lelaki itu kepada kakinya, maka wajiblah wanita itu untuk menolong lelaki itu tidak berdosa,menutup kakinya dengan melabuhkan kain, atau memakai stokin yang warnanya jangan sesekali berwarna kulit perempuan, maka mata lelaki ini akan kembali ke atas, akan melihat pula bentuk tangan wanita itu, maka tolonglah wahai muslimah, agar melabuhkan tudung menutupi bentuk tangannya yang indah pada pandangan lelaki.
Maka wahai lelaki, janganlah pula kamu melihat mukanya, kerana ia akan menimbulkan fitnah, kecuali jika kamu wahai lelaki, ingin meminangnya. Jika wanita itu cukup soleh, takut mukanya yang cantik akan menimbulkan fitnah, maka berpurdahlah kamu, jika itu lebih baik untuk kamu.
Tetapi mata lelaki ini ada satu lagi jenis penyakit, iaitu mata lelaki itu akan tertangkap dengan spontan jika ia terlihat warna yang menyerlah atau terang jika ianya berada pada perempuan. Maka oleh itu wahai perempuan, tolonglah jangan memakai pakaian yang warnanya terang-terangan sangat.Jika hendak pakai pun, pakailah untuk suami.
Itulah wahai muslimah, jika anda semua ingin tahu apakah dia mata lelaki itu dan perlu diingatkan, jika semua aurat telah ditutup, jangan anggap tugas kita telah selesai, perlulah pula kita menjaga kehormatan diri masing-masing. Jangan keluar seorang diri, keluarlah dengan mahram, atau keluarlah sekurang-kurangnya 3 wanita agar tidak diganggu gangguan luar.
Mata lelaki pula janganlah menjalar langsung kepada muslimah, walau muslimah itu telah menutup aurat, insyaAllah selamat dunia akhirat. Seperti firman Allah, “Dan tundukkanlah pandanganmu dan jagalah kemaluanmu.”
Dunia sekarang telah banyak yang cacat celanya, sehingga ke taraf seseorang yang memakai tudung masih beliau tidak menutup aurat dan pada kaum lelaki, mata kamu itu wajib untuk tidak mencuri-curi melihat wanita muslimah, kerana ia dilarangi oleh Allah SWT.
Ingat-ingatkanlah wahai muslimin muslimat. Sekilau-kilau berlian paling menarik untuk dicuri. Seindah-indah ciptaan adalah yang paling sukar untuk dijaga. Semoga dengan apa yang disampaikan ini dapat membantu kita semua terus berada di dalam kejahilan. InsyaAllah, wassalam.

Tuesday, November 9, 2010

SURAT UTK IBU :(

Mak…..
Terlalu bosan rasa duduk membilang hari..
Dah hampir sepuluh bulan mak pergi,
Rasanya baru semalam mak peluk kiter kan sejuk syahdu masih terasa lagi nih..

Mak tau tak..
itu lah pertama kali mak peluk anak mak yang nakal ni sejak kiter dewasa..
dan itu juga terakhir kali nya..
Emmmm… rupanya mak dah tau mak nak pergi jauh..
nak tinggal kan anak2 mak.. nak tinggal kan dunia fana ni..

mak macam dah sedia..
Seminggu sebelum tu..
mak dah menganyam tikar mengkuang 3 helai..
Akak kata sampai ke pagi mak anyam tikar tuu..
tanpa rasa mengantuk, tanpa rasa letih..
kakak pun rasa hairan..
mak tak penah buat gitu..

pastu mak pasang radio kecil di sebelah mak..
tapi mak seolah2 tak sedar bahawa rancangan radio tu siaran siam..
kengkadang siaran indonesia..
mak terus tekun menganyam..
Rupanya tikar yang telah mak siapkan tu di gunakan untuk mengiringi mak ke kuburan..

Pastu mak sapu sampah sekeliling rumah bersih2..
pastu mak jemur karpet-karpet..
pastu mak ubahkan sofa ke tempat lain..
mak biarkan ruang tu kosong..
rupanya kat situ jenazah mak diletakkan..

paling menarik sekali mak bgtau kat maner sume duit dan barang kemas mak..
ada kat dalam almari..
ada kat dalam dalam beg..
ada dalam ASB..
ada kat dalam Tabung Haji..
mak cakap tak berapa cukup lagi..
ada kat dalam gulung tikar..

masa tu mak perasan takk..??
kiter gelak sakan bila mak bgtau duit dalam gulung tikar..
kiter kata mak ni memang pesenn lama laaa..
mak cuma gelak jer..
eeemmm..bahagiaa nya saat ituu..

Mak…..
Hari tu hari sabtu 18/08/2006 pukul 3 petang mak tiba2 sakit perut..
bila malam tu kiter sampai dari KL..
mak dah dalam kesakitan..
Akak dan abang kat kampong semua dah pujuk..
mak tetap takmau pi hospital..
dan cuma tinggal giliran kiter sahaja yang belum pujuk..
Mak kata mak takmau duduk dalam hospital..
tapi kiter berkeras juga pujukk..
nanti di hospital ada doktor..
ada ubat untuk mak..
kat rumah kami hanya mampu sapu minyak dan urut jer..

Mak tetap tak bersetuju..
mak memang degil..
tak salah, anak mak yang ni pon mengikut perangai mak tu..
Tapi akhirnya bila melihat keadaan mak makin teruk..
mak sakit perut sampai nak sentuh perut mak pon sakit
kami adik beradik sepakat hantar juga mak ke hospital..

Mak..
amponkan kami semua..
kami nak mak sehat..
kami sayang mak..
kami tak mau mak sakit..
kami terpaksa juga hantar mak ke hospital..
ampon kan kami yer mak..

Mak..
Malam itu abang bawa mak ke hospital
dan itu lah pertama dan terakhir kali mak naik kereta kiter..
Masih terbayang betapa ceria dan gembiranya mak,
kiter kata nak beli kereta..
Mak asyik tanya ajer..cukup ker duit..kiter jawab pula..
kalau tak cukup, mak kan banyak duit..mak gelak ajerr..
Lepas tu bila kereta kiter sampai..
mak buat kenduri kesyukuran..
Dan kiter masih ingat lagi..
bila kiter eksiden terlanggar Ah-Chong naik motor..
Punya la kiter takut..
kiter warning kakak kiter jangan sesekali bgtau kat mak..
Bila balik sahaja kampong..
kiter cepat-cepat simpan keta dalam garaj..
Tapi mak perasan juga bumper depan kemek..
mak tanya kenapa…?
Selamba jerr kiter jawab terlangar pokok bunga..

Mak..
tujuan kiter menipu tu supaya mak tak risau..
Maafkan kiter kerana sampai mak pergi mak tak tau hal sebenar..
mak, kiter menipu mak kan..
ampon kan kiter..

Mak..
Jam 4.30 pagi 19/08/2006
Bila tiba aja kat hospital..
nurse tengah balut mak dengan kain putih..
mak mesti nampak kiter jatuh terduduk di lantai hospital..
Mesti mak nampak abang cium dahi mak..
Mesti mak nampak akak baca doa untuk mak..
Mesti mak nampak adik terduduk kat kerusi kat sudut itu..
mesti mak nampak semua tu kann…kann..kannn

Mak tau tak..
Pagi tu balik dari hospital jam 5.20 pagi kiter mamandu dalam keadaan separuh sedar..
Adik kat sebelah diam melayan perasann..
Kenangan bersama mak berputar dalam kepala ini..
jalan di depan terasa makin kelam..
airmata dah tak mampu di tahan..
Masa tu seandainya apa-apa terjadi di jalan itu kiter rela..
Namun alhamdulillah akhirnya kiter sampai juga..
di sebab kan pagi masih awal, jadi jalan tu lenggang..
kosong..sekosong hati ini..
Sepanjang perjalanan terasa kedinginan subuh itu lain benar suasananya..
terasa syahdu dan sayu.. dinginnnn..

Mak..
Kiter masih ingat lagi..
Kiter baca AlQuran kat tepi mak temankan mak..Jam 11.00 pagi mak di mandi kan..
Anak2 mak yang pangku masa mak mandi..
Mak mesti rasa betapa lembut nya kami mengosok seluruh tubuh mak..
Kiter gosok kaki mak perlahan lahan..Mak perasan tak…?

Makcik yang mandikan mak tu pujuk kiter..
Dia kata…” dikk…jangan nangis….kalau sayang mak jangan buat
gitu…jangan nangis ya..”
Bila makcik tu kata gitu..
lagi laaaa laju airmata ni..
tapi kiter kawal supaya tak menitik atas mak..

Mak..
Sampai takat ini surat ni kiter tulis..
kiter nangis ni..
Ni kat dlm bilik…baru pukul 4.00 pagi..
Takder orang yang bangun lagi..
kiter dengar nasyid tajuk “anak soleh” kiter sedih..
kiter rindu kat mak..!
Takpa la…..
nanti bila kita selesai sembanyang subuh,
kiter baca yassin untuk mak…
mak tunggu ya..!

Mak..
Sebelum muka mak di tutup buat selamanya..
Semua anak2 mak mengelilingi mak..
menatap wajah mak buat kali terakhir..
Semua orang kata mak seolah2 senyum aja..

Mak rasa tak….
masa tu kiter sentuh dahi mak..
kiter rasa sejukkkk sangat dahi makk..
Kiter tak mampu nak cium mak..
kiter tak daya..
kiter tuliskan kalimah tauhid kat dahi mak dengan air mawar..
Airmata kiter tak boleh tahan..
Mak mesti ingat kan yang anak mak ni jadi imam solat jenazah untuk mak..
tapi kite suruh tok imam bacakan doa sebab kite sebak..

Jam 12 tengahari mak diusung keluar dari rumah..
Akak pula dah terkulai dlm pelukan makcik..
badan akak terasa panas..

Makk..
anak mak yang seorang tu demam..


Mak tauu..
cuma akak sorang saja anak mak yang tak mengiringi mak ke tanah perkuburan..

Mak..
Hari2 ku lalui tanpa kewujudan mak lagi..
Begitu terasa kehilangan mak..
boleh kata setiap malam selepas maghrib anak mak ini berendam airmata..
Dan sampai satu tahap..
masa tu malam jumaat selepas maghrib..
Selepas kiter baca yassin ngan kawan-kawan..
entah kenapa biler kat bilik kiter keluarkan gambar2 mak pastu apa lagi..
semakin kiter tenung terasa semakin sayu..
tangisan tak dapat dibendung…

Mak tauu..
kiter cuba bertahan..
memujuk diri sendiri tapi tak juga reda..
Kiter rasa nak telefon mak..
nak cakap dengan mak..
anak mak yang ni dah tak betul kan ..?
Dan akhirnya dalam sedu sedan itu kiter telefon kampong..
Kiter cakap dengan kakak..kiter nangis lagi..
Puas la kakak memujuk kiter..
Akak kata…” tak baik laa nangis aje..doa lah untuk mak..”
Dan akhirnya akak juga nangis..

Mak tau tak..
di saat itu kerinduan terasa menusuk sehingga ke hulu hati..
rasa nyilu sangat..
menusuk-nusuk sehingga terasa begitu sakit dalam dada ni..
Sampai sekarang bila kerinduan itu menjelma..hanya sedekah al-fatihah kiter berikan..

Mak..
cukup la sampai sini dulu..
kawan kiter dah ketuk pintu bilik tu..
kejap lagi kami nak pergi solat subuh kat masjid..
selalunya, kiter yang bawak mak naik motor kan..
kali ni kiter jalan kaki dengan kawan pulak..
esok kiter ingat nak tulis surat kat ayah pula..
Mula2 kiter tak tau nak hantar mana surat nih..
pastu kawan kiter bgtau..
simpan je buat kenangan..
Kiter cuma tau alamat ni aje..
Takper yer mak…
kiter kasi orang lain baca..
Kiter stop dulu..
sebab kawan kiter dah lama tunggu tu..
akhir kata untuk mak,
I LOVE YOU SO MUCH
dan jutaan terima kasih kerana membesarkan kiter..
memberi seluruh kasih sayang dari kecil sampai masuk sekolah..
sampai masuk unibesiti..
sampai kiter boleh rase naik kapal terbang..
boleh rasa duduk kat negara orang…
sampai akhir hayat ini jasa mak tak akan mampu kiter balas..

Sekian terima kasih.
Yang Benar,
Anak mak yang dah tak degil


HARGAILAH IBU KITE SEMUA....IBU LOVE U SO MUCHHHHHHHHH...
SaYaNG MaK...

TingGAl satu lagi.....

hari ni dah masuk 3 paper utk exam

alhamdullilah tinggal satu paper lagi iaitu RBT2

yg merangkumi sains teknikal,perniagaan,botani.

huhu mmg susah paper ni lagi sains yg ade BIO

first time pekse soaln BIOLOGI

dah lupe dah ape itu mitosis,miosis n lain2

nasib baik paper RBT1 mmg senang gile

dgn bantuan skop serta diri sendiri

boleh lagi laaa.................

hmmm dlm seminggu ni ape nak wat?

update blog,study,makan,termenung,riadah.........

ok TATA..


Monday, November 8, 2010

RAMALAN

HAHAHHA

tdi mase time godeh2 blog org lain bersame pemblogger IRWAN

terjumpe bende alah ni kt blog owg lain

mule x paham apa jadah bende ni

oleh itu irwan pon menerangkan kpd k


lalu aq pon try

bende ni cam ramalan tpi sume jahat2 blake

so first step pilih bulan lahir

jdi aq lahir bulan DISEMBER lalu tertulis perkataan

I TOOK A CRAP ON.....

lalu aq pon terus ke step yg seterusnya berape tarikh aq lahir

so aq pon pilih 16 bende tu pon tunjukkan A DRUG DEALER

hmm betol jgk TU..

lalu aq pon pi ke langkah seterusnya yg tanya baju apa yg anda pakai sekarang

JADI AQ PON SEDAR YG AQ X PAKAI BAJU JUST SHORT PANTS jek(baru lps mandi)

check jawapan ade ke? ni sume ade warna... so aq pon terjumpa jawapan NO SHIRTS

bende tu pon tulis perkataan BECAUSE I HAVE PERFECT ABS keh keh keh

DO I HAVE A PERFECT ABS? hahhahaha

nasib baik aq baju ade petak square Yg tulis pasal ORGASM tu heheh

atau GREEN sbb aq x merokok

begitu juga dgn GREY sbb aq bru lps mandi

ingat tdi nak pakai baju hitam kang dapat jwpn BECAUSE IM SEXY..

tpi ade bisikan mengatakan DEDAHKAN APA YANG ADA BUAT SEMENTARA WAKTU

hahahahah(gurau jek)

LPS Tu aq suruh IRWAN try bende nih.....

aq Berharap dye x pakai baju kuning sbb JWPNnya ialah IM A GAY....

risau jugak dgn aq yang SHIRTLESS nih (gurau jelah irwan)

TAPIIIIIIIIIIIII

irwan pakai seluar kuning

ADEKAH DYE GAY?

konfiussssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

p/s:untuk gurauan sahaja jgn marah.anda dinasihatkan untuk memakai baju dan klu pakai baju jgn warna kuning.

SHarINg IS suCK.........

ok FINE kplae aq dah pening cket bce matematik n pengurusan

sebeno nye agak lme jgk nak luah menda alah ni tpi keep for myself........

menyampah plak aq tgok segelintir makhluk BKN SEGELINTIR tpi BERLAMBAK

datang2 bilik aq tnye skop ingat aq ni MUKE SKOP MAKTAB ke?

kang ckp x de kte kedekut padahal mmg x de ponn.........

klu aq SHARING pon ape aq dpt NOTHING ok.!!!

dah tu sibuk asyik nak meminjam buku aq

aq penat2 bwk buku dari library sensorang bile time pekse korang just tinggal mintak!!

senang gile idup kowg...

dah tu ade lak BERLAMBAK2 makhluk yg jarang ATAU x pnah singgah kt bilik aq

terhegeh2 nak mintak skop,nota atau apae jek....

klu ari biase boleh bilang brape jari brape ekor yg singgah kt bilik aq

klu ade pon mintak pen la,kordial la,air masak la,

bukan mENGUNGKIT ATAU KEDEKUT

tpia agak la bilik aq bukan KOPERASI ATAU KAUNTER RESEPSI PERTANYAAN utk assgmnt

wahhhhhhhh

time sabtu n ahad klu aq x balik rse cam tunggul jek tahu2 dah kosong aras bebudak gi jalan

damn it TIME tu la rse SHARING IS SUCK

time susah pasl asgmnt atau exam sibuk singgah bilik aq..time nak BERSERONOK sume tinggalkan aq

aq rse bETTER keep FOR myself drp socialize dgn owg lain

skang ni tgh study bersame satu MANGKUK HAYUN yg sibuk BERGAYUT dGN gf dye

INGAT BILIK NI TEMPAT BERGAYUT ke!!

SO annoying....

lagi satu datang satu makhluk felda ni datang2 bilik aq tnye ADE TAK BUKU CIK ALIZA PUNYE SUBJEK

weiiii ko ingat aq library IPTHO ape boleh tanye trus dapat....

aq rela bagi buku tu kt anjing kt maktab kt blok kajian sosial

ok fINE aq dah penat nak luah perasaan.


Tuesday, November 2, 2010

Fact about ISRAEL

Did You Know ?

• Did you know that non-Jewish Israelis cannot buy or lease land in the Zionist entity?

• Did you know that Palestinian license plates in Zionist entity are color coded to distinguish jews from non-jews?

• Did you know that Israel allots 85% of the water resources for jews and the remaining 15% is divided among all Palestinians in the territories? For example in Hebron, 85% of the water is given to about 400 settlers, while 15% must be divided among Hebron's 120,000 Palestinians?

• Did you know the United States awards the israel $5 billion in aid each year?

• Did you know that yearly US aid to israel exceeds the aid the US grants to the whole African continent?

• Did you know that the israel is the only country in the Middle East that has nuclear weapons?

• Did you know that the israel is the only country in the Middle East that refuses to sign the nuclear non-proliferation treaty and bars international inspections from its sites?

• Did you know that israel currently occupies territories of two sovereign nations (Lebanon and Syria) in defiance of United Nations Security Council resolutions?

• Did you know that israel has for decades routinely sent assassins into other countries to kill its political enemies?

• Did you know that high-ranking military officers in the israeli Defense Forces have admitted publicly that unarmed prisoners of war were executed by the IDF?

• Did you know that israel refuses to prosecute its soldiers who have acknowledged executing prisoners of war?

• Did you know that israel routinely confiscates bank accounts, businesses, and land and refuses to pay compensation to those who suffer the confiscation?

• Did you know that israel blew up an American diplomatic facility in Egypt and attacked a U.S. ship in international waters, killing 33 and wounding 177 American sailors?

• Did you know that the second most powerful lobby in the United States, according to a recent Fortune magazine survey of Washington insiders, is the jewish AIPAC?

• Did you know that israel stands in defiance of 69 United Nations Security Council Resolutions?

• Did you know that today's israel sits on the former sites of more than 400 now-vanished Palestinian villages, and that the israeli's re- named almost every physical site in the country to cover up the traces?

• Did you know that it was not until 1988 that israelis were barred from running "jews Only" job ads?

• Did you know that four prime ministers of israel (Begin, Shamir, Rabin, and Sharon) have taken part in either bomb attacks on civilians, massacres of civilians, or forced expulsions of civilians from their villages?

• Did you know that the israeli Foreign Ministry pays two American public relations firms to promote israel to Americans?

• Did you know that Sharon's coalition government includes a party -- Molodet -- which advocates expelling all Palestinians from the occupied territories?

• Did you know that israel's settlement-building increased in the eight years since Oslo?

• Did you know that settlement building under Barak doubled compared to settlement building under Netanyahu?

• Did you know that israel once dedicated a postage stamp to a man who attacked a civilian bus and killed several people?

• Did you know that recently-declassifi ed documents indicate that David Ben-Gurion in at least some instances approved of the expulsion of Palestinians in 1948?

• Did you know that despite a ban on torture by israel's High Court of Justice, torture has continued by Shin Bet interrogators on Palestinian prisoners?

• Did you know that Palestinian refugees make up the largest portion of the refugee population in the world?

• And finally do you know who is the terrorist now ?

Fact about ISRAEL

Did You Know ?

• Did you know that non-Jewish Israelis cannot buy or lease land in the Zionist entity?

• Did you know that Palestinian license plates in Zionist entity are color coded to distinguish jews from non-jews?

• Did you know that Israel allots 85% of the water resources for jews and the remaining 15% is divided among all Palestinians in the territories? For example in Hebron, 85% of the water is given to about 400 settlers, while 15% must be divided among Hebron's 120,000 Palestinians?

• Did you know the United States awards the israel $5 billion in aid each year?

• Did you know that yearly US aid to israel exceeds the aid the US grants to the whole African continent?

• Did you know that the israel is the only country in the Middle East that has nuclear weapons?

• Did you know that the israel is the only country in the Middle East that refuses to sign the nuclear non-proliferation treaty and bars international inspections from its sites?

• Did you know that israel currently occupies territories of two sovereign nations (Lebanon and Syria) in defiance of United Nations Security Council resolutions?

• Did you know that israel has for decades routinely sent assassins into other countries to kill its political enemies?

• Did you know that high-ranking military officers in the israeli Defense Forces have admitted publicly that unarmed prisoners of war were executed by the IDF?

• Did you know that israel refuses to prosecute its soldiers who have acknowledged executing prisoners of war?

• Did you know that israel routinely confiscates bank accounts, businesses, and land and refuses to pay compensation to those who suffer the confiscation?

• Did you know that israel blew up an American diplomatic facility in Egypt and attacked a U.S. ship in international waters, killing 33 and wounding 177 American sailors?

• Did you know that the second most powerful lobby in the United States, according to a recent Fortune magazine survey of Washington insiders, is the jewish AIPAC?

• Did you know that israel stands in defiance of 69 United Nations Security Council Resolutions?

• Did you know that today's israel sits on the former sites of more than 400 now-vanished Palestinian villages, and that the israeli's re- named almost every physical site in the country to cover up the traces?

• Did you know that it was not until 1988 that israelis were barred from running "jews Only" job ads?

• Did you know that four prime ministers of israel (Begin, Shamir, Rabin, and Sharon) have taken part in either bomb attacks on civilians, massacres of civilians, or forced expulsions of civilians from their villages?

• Did you know that the israeli Foreign Ministry pays two American public relations firms to promote israel to Americans?

• Did you know that Sharon's coalition government includes a party -- Molodet -- which advocates expelling all Palestinians from the occupied territories?

• Did you know that israel's settlement-building increased in the eight years since Oslo?

• Did you know that settlement building under Barak doubled compared to settlement building under Netanyahu?

• Did you know that israel once dedicated a postage stamp to a man who attacked a civilian bus and killed several people?

• Did you know that recently-declassifi ed documents indicate that David Ben-Gurion in at least some instances approved of the expulsion of Palestinians in 1948?

• Did you know that despite a ban on torture by israel's High Court of Justice, torture has continued by Shin Bet interrogators on Palestinian prisoners?

• Did you know that Palestinian refugees make up the largest portion of the refugee population in the world?

• And finally do you know who is the terrorist now ?

Abis....

huhu

abis 2 paper exam

bm dan bi....

lagi beberapa jam

nak balik........

gudbye sementara kt IPTHO

dah sunyi sepi asrama ni

gud luck for rbt 1 paper next tuesday

bye bye

hahahha

Di sebuah kg ada 3 org remaja yg suka lepak. Sorang tu nama dia Ali, sorang tu Budin dan sorang lagi Ciko. Aktiviti seharian depa ni menybbkan tok imam x senang duduk. Pd satu hari tok imam tu dtg dgn niat nak tarbiyah depa ni.

Maka berlakulah bbrp insiden cabar-mencabar. Tok imam tu cabar si mangkuk 3 ekor tu ke surau waktu Maghrib nnt. Si Ali pun berkata, "Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke? Takpa, nnt kami
buktikan yg kami bkn la jahil sgt spt yg disangkakan" .

Maka apb hampir masuk waktu Maghrib pegilah malaun 3 ekor tu ke surau. Tok imam pun suruh Ali azan. Tanpa berlengah terus je Ali azan,"Allah Ta'ala... Allah Ta'ala..." Dg segera tok imam merampas mikrofon drp Ali & menyuruh tok bilal azan semula. Terselah kejahilan Ali.

Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun mengangkat takbiratul ihram. Tok imam pun satu hal, angkat sekali x khusyuk, angkat 2x pun x khusyuk jgk lg.. Masuk je kali ketiga, Budin panggil tok imam. "Tok,tok duduk kat belakang, biar saya jadi imam." Tok imam pun undur le ke belakang.

Budin pun angkat le takbiratul ihram. "Allahu akbar!" Maka para makmum pun ikut angkat takbiratul ihram & memulakan solat. Tiba2 je si Budin ni pusing ke belakang dan berkata, "Aa, tengok! Sekali jee tokkkk!!" Lalu batallah solat Budin. Yg lain2 pun ikut berenti sambil ketawa terbhk2.

Tok imam pun mintak pulak si Ciko jadi imam. Si Ciko pun terus ke depan jadi imam solat tersebut bermula dari takbir sampai le habis sembahyang. Siap dg wirid2nya sekali. Punyalah respek tok imam kat si Ciko niii...


Lepas solat, tok imam pun puji-memuji leee si Ciko ni... Tapi dgnbongkaknye si Ciko berkata,

"He hee, itu belum ambil wuduk lagi tu.Kalau tak, lagi dassat aku semayang.
He heee..."

pERibahasa bahagian 2

1. Gajah mati meninggalkan gading, harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggal dunia.

2. Habis madu sepah dikitar semula.

3. Sedikit-sedikit lama-lama tinggal sikit.

4. Harapkan kawan, kawan tak boleh harap.

5. Hendak seribu daya, tak hendak tak apa.

6. Hidung tak mancung, gigi macam kereta sorong.

7. Hidup segan mati ditanam.

8. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik kalau hari tak hujan.

9. Jauh di mata sakit di hati.

10. Jika kail panjang sejengkal beli le yang panjang sikit kalau nak ngail di laut.(beli le pukat tunda lagi baik)

11. Kais pagi makan pagi, kais petang simpan esok pagi.

12. Kalah jadi abu, menang jadi arang, seri jadi abu bakar.

13. Ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke bawah.

14. Lembu punya susu, cap teko dapat nama.

15. Makan hati berulam jantung dengan jeruk buah pinggang dan usus masak kicap.

16. Masuk telinga kiri, keluar telinga kanan, tersumbat kat mulut, meleleh kat hidung.

17. Orang memberi kita merasa, orang tak beri kita paksa dia.

18. Pandu cermat, jiwa Kassim Selamat.

19. Patah tumbuh hilang report polis.

20. Pemuda harapan bangsa, pemudi tiang negara, pondan tiang telepon.

21. Sambil menyelam tengok kapal selam.

22. Sebab pulut santan binasa, sebab mulut habis air kotak irwan.

23. Sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula makanan di dalam mulut.

24. Sehari selembar benang lama-lama benang habis.

25. Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya tak dapat masuk olimpik juga.

26. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian cukai pendapatan.

27. Sudah gaharu cendana pula, sudah digaru gatal pula.

28. Sudah jatuh ditimpa tangga, kemudian ditimpa bendul, kemudian ditimpa rumah, kemudian ...

29. Waktu kecil menjadi kawan, sudah besar menjadi lawan, bila tua penyakit sawan.

peNAT tau aq reka.......

Tiada rotan, pelempang berguna juga

Biar lambat asalkan tak lembap

Biar putih tulang, jangan kuning gigi

Di mana ada roka di situ ade apollo abg man

Carik-Carik Bulu Ayam, lama-lama jadi shuttlecock..

Harapkan Pagar, Pagar Memang tidak Boleh Di Harap

Alang-alang mandi biar guna sabun LUX

Diam-diam ubi berisi, diam-diam orang TERASE CIRIT

Ikut hati mati, ikut rasa merase..

Jika kail panjang sejengkal, belilah yang panjang sikit kalau nak mengail di laut..

Membujur lalu melintang pukang

Sebab pulut santan binasa,sebab mulut habis pulut licin sebelangga

Kecil-kecil AYAM KATEK, kecil lagi AYAM GORENG KAFE

kalau sudi kata sudi,kalau tak sudi boleh jalan..

CUPID SENDS ARROW FROM ABOVE...

12
Anda berbual dengan si dia hingga lewat malam melalui panggilan telefon atau bersembang di Internet dan apabila anda hendak tidur, anda masih teringat akan dirinya. Lantas anda tersenyum sendirian.

11
Anda melangkah perlahan apabila berjalan bergandingan dengan si dia

10
Anda berasa resah gelisah serba tak kena apabila si dia berada jauh dari mata.(namun masih kekal dan intim di hati)

9
Anda tersenyum apabila mendengar suaranya (walaupun hanya di dalam telefon)

8
Apabila anda terpandang raut wajahnya, anda tidak melihat orang lain yang turut berada di sekeliling anda. Hanya dia sahaja di mata anda tika itu.

6
Anda sentiasa memikirkan tentang dirinya setiap masa. Sampaikan di dalam tandas pun anda memikirnya..he he he

5
Anda menundukkan wajah setiap kali bertembung denganya seolah-olah anda malu tetapi dalam masa yang sama, anda ingin menatap wajahnya,...Alangkah keliru keliri keluru di buatnya...

4
Apabila si dia melemparkan senyuman pada anda (biarpun tidak menegur anda) terase betapa indahnya perasaan itu. Sukar untuk di ungkap melalui kata-kata. Anda terpana dengan senyuman itu dan ia terus melekap erat di hati anda..

3
Apabila anda membaca kenyataan ini, anda terus mengakui ada seseorang yang sedang bertakhta di ruang pemikiran dan hati anda..

2
Anda terlalu sibuk memikirkan perihal si dia hinggakan lansung tidak menyedari kenyataan TUJUH tidak dinyatakan

1
Anda perlu kembali ke kenyataan 12 dan mula membaca satu per satu kenyataan ini. Jika benar terkena pada batang idung sendiri, mulakan langkah anda untuk menawan hati si dia. Sekaligus memastikan si dia menjadi hak milik anda abadi..