Friday, April 29, 2011

im just a holy fool....

video

'Judas' is a metaphor and an analogy about forgiveness and betrayal and things that haunt you in your life and how I believe that it's the darkness in your life that ultimately shines and illuminates the greater light that you have upon you. Someone once said to me, 'If you have no shadows then you're not standing in the light.' So the song is about washing the feet of both good and evil and understanding and forgiving the demons from your past in order to move into the greatness of your future. I just like really aggressive metaphors—harder, thicker, darker—and my fans do as well. So it is a very challenging and aggressive metaphor, but it is a metaphor.

FROM GAGA....

Thursday, April 28, 2011

A..B...C

Berikut merupakan senarai individu/benda/perkara dalam hidup aq:

A = Afiq...nama adik aku

B = Beckham...football player feveret mse kecik

C = Charice..i hate that bitch

D = Damn.....haha

E = Eat..suke makan

F = f... TEKA la cndri

G = gay..i hate that

H= hAZiq....myself

I =Ijat...nme rumate aq

J = Jambu...x suke lelaki atau pompuan jambu

k = Kelly clarkson..she so amazing

L = of coz stands for lady gaga

M = Man..abg man

N = Noly....

O = opie...

P = puma...killa

Q = Que haidar...hmmm

R = Russian Roulette..feveret song

S = Shisha...i hate that smell

T = Tv....suke tgok tv

U = UNIVERSITI..kempunan nak belajar kt ctu

V = Volvo...feveret kete aq

W = WISH...

x = XXX...kurang berfikiran camtu

Y = LELAKI Y?? WTFFFFFF!!!

Wednesday, April 27, 2011

hUSSIN's Kid





Tuesday, April 26, 2011

Serbuk perangsang ahhhhhh......

KUALA TERENGGANU: Caranya mudah. Cuma koyak, campurkan ke dalam minuman dan kacau hingga sebati, namun kesannya amat berbahaya kerana ia dikatakan mampu meningkatkan nafsu seks wanita secara mendadak hingga memudahkan mereka menjadi mangsa rogol.

Bungkusan serbuk perangsang seks yang berharga RM15 hingga RM50 sebungkus itu kini sering digunakan lelaki hidung belang sekitar bandar ini untuk memerangkap wanita yang baru dikenali hingga ke bilik tidur.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner K Manoharan meminta orang ramai terutama wanita lebih berhati-hati untuk mengelakkan mereka menjadi mangsa lelaki yang melakukan jenayah seks menggunakan serbuk perangsang seks terbabit.

Menurutnya, biarpun belum menerima laporan kes khususnya rogol yang menggunakan bahan perangsang seks terbabit, polis tidak menolak kemungkinan kejadian seperti itu boleh berlaku.


pesanan blogger:ADA X SERBUK PERANGSANG WANITA TUTUP AURAT???

15 makanan dilarang jual di kantin sekolah

huhu kat atas ni merupakan makanan yang dilarang jual meh aq komen cket

Komen logik:buang tebiat jual MI SEGERA kat ckola,klu aq jadi menteri pon x benarkan

x bagus utk kesihatan kanak2

Komen bernas:mmg btol haramkan coklat dan gula2 kt skola nanti rongak gigi bebudak
jadi cam osman kering....

Komen boleh dipercayai;ADE KE MAKANAN YANG X DE PERISA TIRUAN KT MSIA NI??

Komen sadis:laaa nuget n hot dog tu feveret aq camne nak idup time aq ngaja kat skola
x kan nak carik HOT DOG idup kot!!!

Komen 100% betol:toksah la jual permainan TORA tu yg ade cincin kang masuk mulut budak
bahaya tol...

Komen masam-masin-manis:huhu jeruk mmg xbaik utk kanak2 tapi nak hilang ngantuk
kt klas cam ne lak....

Komen mabuk2:ADE KE JUAL MINUMAN BERAKOHOL KT MSIA NI???

kOMEn pahit;huhu sedihnya kopi kne haramkan....kang kanak2 msia jdi org putih minum susu
jek

kOMEN BERGAS:minuman bergas ni toksah la jual kat kantin....obesiti dan diabetes la jawabnya


P/S:kafe kat IPTHO Ni x nak haramkan ke???


Monday, April 25, 2011

geram di pagi hari

Hari ni satu ari x de kelas

pehh heaven gile.....

lalu aq pon bangun pkol 11 pi bilik mandi dengan toiletries aq

aq pon menuju ke sinki bilik air nak basuh muke

tiba2 aq terperasan yang syampoon sunsilk aq bewarna biru

bertukar kepada produk CLEAR berwarna putih

sejak bile aq jadi peminat produk CLEAR

ni mesti ade org yg tukar.....WTF

lalu aq pon menyiasat sape yg tukar aq punye shampoo

huh DYE orgnye yg tukar aq punye SUNSILK

Org tu merupakan musuh no1 aq kat maktab ni....ex classmates aq mase skolah menengah

I HATE YOU,BITCH....

sjak dari sekolah

dasar si BACKSTABBER.........

Sunday, April 24, 2011

Dilarang masuk

SMALAm aq download cite ni

ingat cite ni stereotype cam cite antu laen cam NGANGKUNG,DAMPING MALAM,dan lain

lain.tapi SUMPAH cite ni best gile ade mesejnya tersendiri.

nilainya pasal PENJUALAN ORGAN...X pernah produser filem msia wat cite cam ni

aq tabik spring sbb sume pelakon baru....

cite ni laien drp yang laen x cam NGANGKUNG si cite antu BodohDAMPING MALAM

cite saka yang dah biasa org tgok....

ni merupakan citer terbaik seram pernah aq tgok slps SANTAU dan MANTERA....

Saturday, April 23, 2011

haram menikahi gadis satu kampung

BERITA GEMPAR!!!!! HARAP-HARAP TENANGKAN PERASAAN
SEBELUM MEMBACA LAPORAN INI, BAGI YANG TELAH
TERLANJUR... APA NAK BUAT!!!!

Haram menikahi gadis satu kampung. JAKIM telah
mengeluarkan fatwa baru. Setelah diadakan perbincangan
dan diskusi di antara para pemimpin, JAKIM dan ahli
ulama' memberikan fatwa pada tanggal 3 oktober tahun
2003:

"HARAM HUKUMNYA BAGI SEORANG MUSLIM LAKI-LAKI UNTUK
MENIKAH DENGAN GADIS SEKAMPUNG"

Fatwa JAKIM ini telah menimbulkan perdebatan dan
bantahan yang sangat sengit antara yang pro dan
kontra. Bahkan banyak pihak yang menyatakan bahawa
JAKIM telah mengambil keputusan yang tidak
munasabah dan terburu-buru. Wartawan Berita Harian
telah meminta pegawai kanan JAKIM untuk memberi ulasan
yang mendalam sebab sebab JAKIM mengeluarkan fatwa
sedemikian. Inilah isi
wawancara tersebut:

Wartawan: Bagaimana JAKIM boleh mengeluarkan fatwa
haram untuk menikahi gadis sekampung?

Pegawai Kanan : Bagaimana tidak haram, sedangkan
menikahi empat orang wanita sahaja sudah berat,
apalagi satu kampung..........!

Silly facts about facebook

  • Facebook was initially called as thefacebook.com which is only for Harvard University students later it changed its name to facebook.com.
  • There are approximately 500 million users on facebook among them majority are female users with 54% compared to male users. 50% of the facebook users check facebook daily and on an average a user spends 1 hour on the facebook.
  • Most of the people use facebook as the medium to share the content online. Next after the facebook people use emaill to share content and then twitter is the third source for the web users to share the content.
  • In 2006 Yahoo Inc. offered $1billion to facebook to merge it with Yahoo but facebook rejected it. Today facebook values $50 billion and Yahoo values $21 billion.
  • Facebook started earning profits from the late 2009. It is estimated that it made profits between $600 to $700 million in the year 2009. The majority of the earnings comes from Ads, Application and Credits.
  • Facebook ranks no.1 in the worlds most blocked websites according to the openDNS database, one of the most popular DNS service used to block the access of the websites by business organizations.
  • It is estimated that Facebook operates with 60,000 severs by late 2009 compared to google which is operated with 450000 severs and ebay is used to operate with 50,000 servers.
  • The majority of the facebook users are in between the age group of 18-25 with 29%. The oldest user on the Facebook is a 103 year old women named Reta Watson from London. There is facebook group on her name.
  • Recently a survey was conducted to know how friendly the people are to their dogs, 14% of the people said that they created an account on facebook for their dog and it have on an average 1-25 friends.
  • By the end of 2010, 60 billion photos were uploaded to the facebook. It is estimated that around 100 billion photos may get uploaded by the end of this summer. Female users upload large number of photos compared to male users on facebook.
  • If you are not logged into the facebook from the past few months facebook will consider you as dead person and sends a message that you are dead to all your friends. If facebook found you were dead then your profile is turned into special page where people can leave comments but doesn’t appear in the search results.

Friday, April 22, 2011

11 jenis manusia didoakan oleh malaikat

Ketika kita menghadapi masalah, kerumitan, keperluan dan bimbingan, bukan saja kita perlukan kekuatan doa dari lidah, tetapi juga sokongan malaikat. Antara orang yang mendapat doa malaikat ialah:

1. Orang yang tidur dalam keadaan bersuci.

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Sesiapa yang tidur dalam keadaan suci, malaikat akan bersamanya di dalam pakaiannya. Dia tidak akan bangun hingga malaikat berdoa: "Ya Allah, ampunilah hamba-Mu si fulan kerana tidur dalam keadaan suci."

2. Orang yang sedang duduk menunggu waktu solat.

Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: "Tidaklah salah seorang antara kalian yang duduk menunggu solat, selama ia berada dalam keadaan suci, kecuali kalangan malaikat akan mendoakannya: 'Ya Allah, ampunilah ia. Ya Allah sayangilah ia.'"

3. Orang yang berada di saf depan solat berjemaah.

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat-Nya berselawat ke atas (orang) yang berada pada saf depan."

4. Orang yang menyambung saf pada solat berjemaah (tidak membiarkan kekosongan di dalam saf).

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat selalu berselawat kepada orang yang menyambung saf."

5. Kalangan malaikat mengucapkan 'amin' ketika seorang imam selesai membaca al-Fatihah.

Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: "Jika seorang imam membaca...(ayat terakhir al-Fatihah sehingga selesai), ucapkanlah oleh kamu 'aamiin' kerana sesiapa yang ucapannya itu bertepatan dengan ucapan malaikat, dia akan diampuni dosanya yang lalu."

6. Orang yang duduk di tempat solatnya selepas melakukan solat.Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Kalangan malaikat akan selalu berselawat kepada satu antara kalian selama ia ada di dalam tempat solat, di mana ia melakukan solat."

7. Orang yang melakukan solat Subuh dan Asar secara berjemaah.Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: "Kalangan malaikat berkumpul pada saat solat Subuh lalu malaikat (yang menyertai hamba) pada malam hari (yang sudah bertugas malam hari hingga Subuh) naik (ke langit) dan malaikat pada siang hari tetap tinggal.

"Kemudian mereka berkumpul lagi pada waktu solat Asar dan malaikat yang ditugaskan pada siang hari (hingga solat Asar) naik (ke langit) sedangkan malaikat yang bertugas pada malam hari tetap tinggal lalu Allah bertanya kepada mereka: "Bagaimana kalian meninggalkan hamba-Ku?" Mereka menjawab: 'Kami datang sedangkan mereka sedang melakukan solat dan kami tinggalkan mereka sedangkan mereka sedang melakukan solat, ampunilah mereka pada hari kiamat.'"

8. Orang yang mendoakan saudaranya tanpa pengetahuan orang yang didoakan.

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Doa seorang Muslim untuk saudaranya yang dilakukan tanpa pengetahuan orang yang didoakannya adalah doa yang akan dikabulkan. Pada kepalanya ada seorang malaikat yang menjadi wakil baginya, setiap kali dia berdoa untuk saudaranya dengan sebuah kebaikan, malaikat itu berkata 'aamiin dan engkau pun mendapatkan apa yang ia dapatkan.'"

9. Orang yang membelanjakan harta (infak).

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Tidak satu hari pun di mana pagi harinya seorang hamba ada padanya kecuali dua malaikat turun kepadanya, satu antara kedua-duanya berkata: 'Ya Allah, berikanlah ganti bagi orang yang berinfak...'"

10. Orang yang sedang makan sahur.

Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: "Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat-Nya berselawat kepada orang yang sedang makan sahur."

11. Orang yang sedang menjenguk (melawat) orang sakit.

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Tidaklah seorang mukmin menjenguk saudaranya kecuali Allah akan mengutus 70,000 malaikat untuknya yang akan berselawat kepadanya di waktu siang hingga petang dan di waktu malam hingga Subuh."

Itulah antara mereka yang mendapat doa malaikat. Semoga kita termasuk dan tersenarai sama.

Fun facts about English Language

No word in the English language rhymes with month.

"Dreamt" is the only English word that ends in the letters "mt".

The word "set" has more definitions than any other word in the English language.

"Underground" is the only word in the English language that begins and ends with the letters "und."

The longest one-syllable word in the English language is "screeched."

There are only four words in the English language which end in"-dous": tremendous, horrendous, stupendous, and hazardous.

The longest word in the English language, according to the Oxford English Dictionary, is pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis.

The only other word with the same amount of letters is pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconioses, its plural.

There is a seven letter word in the English language that contains ten words without rearranging any of its letters, "therein": the, there, he, in, rein, her, here, here, ere, therein, herein.

No words in the English language rhyme with orange, silver or purple.

'Stewardesses' is the longest word that is typed with only the left hand.

To "testify" was based on men in the Roman court swearing to a statement made by swearing on their testicles.

The combination "ough" can be pronounced in nine different ways. The following sentence contains them all: "A rough-coated, dough-faced, thoughtful ploughman strode through the streets of Scarborough; after falling into a slough, he coughed and hiccoughed."

The verb "cleave" is the only English word with two synonyms which are antonyms of each other: adhere and separate.

The only 15 letter word that can be spelled without repeating a letter is "uncopyrightable."

Thursday, April 21, 2011

hanya terdapat di maktab

main idea post ni aq jumpe kt fb:

1.x perlu sibuk2 tido awal2....sbb klas kadang2 pkol 10 atau x delgsung

2.10 minit dah cukup nak bersedia utk ke klas tanpa risau dmarahi oleh pnsyarah

3.bleh buat kerja last minit dalam klas....dpn lecturer lagi

4.library bukan tempat utama masa x de assigmnt

5.dapat skop exam 80% tepat.

6.time pekse pikir nak cuti sem

7.PBS time nak enjoy2 kt sekolah

8.banyak baju pj dimana x yah pakai kemeja

9.elaun masuk merupkan masa yang lengang di asrama

10.ada perhimpunan rasmi setiap rasmi dgn baju uniform...WAT THE HECK THAT THING??




Wednesday, April 20, 2011

pERANgai generasi mude berdasarkan buku CITE

Mase kecik2 kite selalu disogokkan dgn cite dongeng org puteh cam tarzan,batman,snow white dan lain.tahukah anda cite2 ni beri pengaruh buruk kpd generasi mude.di bwh ini merupakan contoh2 nye:

1.Tarzan idup dalam hutan dengan separuh bogel
tarzan mmg membawa pengaruh buruk antaranya generasi skang suke bergayut tapi
gayut henpon dgn gf atau bf.berbalik pada point kt atas ni slalu berlaku kt hostel lelaki
dimana pelajar lelaki hanya memakai sluar boxer lalu nampaklah bende sulit yang BERGAYUT

2.Cinderella selalu balik lewat malam

ni pon bawa pengaruh buruk pada anak2 gadis di mana slalu balik lewat malam kerana
jumpe boyfren tapi cinderella balik bawak tuah drp putera raja tapi bdk pompuan mlayu
bawak BAKAL ANAK LUAR NIKAH dalam perut....

3.BATMAN memandu kelajuan 320km/h

batman bawak pengaruh buruk di jalan raya.maka ramailah yg mati katak kt jalan.batman
bawak kete laju nak selamat dunia tapi generasi skang bwk moto laju nak cari pasal kat dunia

4.Sleeping beauty sangat pemalas

sleeping beauty ni sangat malas nak harap putera raja nak datang cium.klu pompuan skang
kuat tido x payah cium terus dapat PAKEJ lain.sesilap ari bulan kembung perut....

5.Snow whites tinggal dengan 7 lelaki

cite ni bawak pengaruh buruk sbb mengalakkn bersedudukan.kang dah buncit perut x tahu
mana satu bapak.lalu terbentuklah algebra spr LELAKI Y,LELAKI K,DATUK K ATAU laen2

p/s:just joking

Tuesday, April 19, 2011

pantun merapu

KIRI JALAN KANAN PUN JALAN
TENGAH-TENGAH POHON MENGKUDU;
JANGAN KAU JALAN DI TENGAH-TENGAH JALAN,
PASAL DI TENGAH-TENGAH TU ADA POHON MENGKUDU.

KALAU ROBOH KOTA MELAKA,
PAPAN DI JAWA HAMBA DIRIKAN;
KALAU SUNGGUH ENGKAU BERKATA,
PEGILAH KE JAWA BAWAK BALIK KESEMUA PAPAN.

NASI LEMAK BUAH BIDARA,
SAYANG SELASIH HAMBA LURUTKAN,
MANA ADA ORANG MAKAN NASI LEMAK CAMPUR BIDARA,
SAYANG SELASIH PUN NAK KECOH-KECOHKAN??

DALAM SEMAK ADA DURI,
AYAM KUNING BUAT SARANG;
ORANG TAMAK TAK SEMESTINYA RUGI,
KADANG-KADANG DIALAH YANG PALING KENYANG.

MENGATA DULANG PAKU SERPIH,
MENGATA ORANG, DULANG KAU PUN PENUH PAKU SERPIH.

SIAKAP SENOHONG, GELAMA IKAN DURI,
BERCAKAP BOHONG, LAMA-LAMA JADI YB.

LAIN PADANG LAIN BELALANG,
PADANG MANA KAU PEGI,SAMPAI KAU KENAL SEMUA BELALANG??

PISANG EMAS DIBAWA BELAYAR,
MASAK SEBIJI DI ATAS PETI,
HUTANG EMAS KAU TAK BOLEH BAYAR,
HUTANG PISANG EMAS PUN KAU BUAT TAK RETI.

SORONG PAPAN TARIK PAPAN,
BUAH KERANJI DALAM PERAHU,
SURUH MAKAN DIA TAK MAKAN,
PASAL DIA DAH BEDAL BUAH KERANJI DALAM PERAHU TU.

KAJANG PAK MALAU KAJANG BERLIPAT,
KAJANG HAMBA MENGKUANG LAYU,
DAGANG PAK MALAU DAGANG BERTEMPAT,
JOM PAK MALAU KITA MAKAN SATE KAT KAJANG TU.

Monday, April 18, 2011

pakaian

Pakai tudung tapi bertelanjang
Itulah gaya orang sekarang
Mana tidaknya, ukuran body semua terang-terang
Yang mana kendur yang mana tegang

Baju nipis nampak bayang
Peha gebu saja ditayang
Lebih baik tak pakai baju senang
Dah tentu boleh tunjuk terang-terang


Baju ketat seluar sendat
Pakai tudung just ikat-ikat
Dari mula memang bukan adat
Disudut agama pun gaya tak berkat

Tudung jarang baju nipis
Pakai sikit boleh nampak 'garis'
Mata orang terbeliak, kita membengis
Bila kena kutuk, kenapa menangis

Lengan pendek blaus gantung
Jeans ketat melekat dipunggung
Jadi orang Islam ni sebenarnya beruntung
Agama tak suruh berbungkus macam pocong

Apa rasanya, kepala bertudung, kain terbelah
Kalau takat rambut orang kurang ghairah
Lain kalau peha gebu atau ternampak lurah
Mata yang memandang boleh keluar darah

Kebaya ketat, kain terbelah
Ikat tudung macam tak sudah
Nak ikut suruhan agama memang tak mudah
Tapi Islam sebenarnya indah

Tutup aurat bukan suruh berselubung
Sampai tak nampak muka dan hidung
Yang faham tuntutan amat beruntung
Taklah bersungut mulut pun muncung

Dah kalau mula minat nak bertudung
Cubalah sesuaikan apa yang disarung
Kalau masih rasa jiwa tu 'mendung'
Maknanya nafsu tu belum dapat dibendung



Bertudung itu bukan satu paksaan
Ianya lebih kepada keinsafan
Selalunya nafsu masih dikuasai syaitan
Itu la pasal fesyen pun yang bukan-bukan

Asal menutup aurat itu tuntutan
Kalau dianggap susah, tu sebab bosan
Yang ye nya hati tak berkenan
Tu yang berjela-jela mencipta alasan

Menutup aurat satu syariat
Kepada agama kita taat
Hidup berkat pahala berlipat-lipat
Didunia selamat, di akhirat hebat

Dalam tiap perbuatan, kita mulakan dengan niat
Gitu juga bertudung, janganlah konon nak tunjuk taat
Alamat pahala lebur, dosa bertingkat-tingkat
Mentelah pula berfesyen tak kena tempat

Baik tak bertudung kalau hanya nak rosak imej
Walhal Islam suruh pakai yang sopan dan manis
Dah kalau takat pakaian ngalahkan pengemis
Atas tutup, bawah buka, ni apa punya jenis?

Kita memang hidup dalam era serba maju
Sungguhlah iman tak dinilai just ikut baju
Kalau bertudung tapi pakai yang 'gitu-gitu'
Kita pun susah kenal, manusia ke hantu



Banyak salah faham bila mula bertudung
Maknanya no fesyen-fesyen only the baju kurung
No more pant suit, kebaya or kebarung
Dah kalau gitu lebih baik duduk berkurung

Bertudung bergaya biarlah yang sempurna
Tak jadi bahan kutuk, jangan pula menambah dosa
Pun tak usahlah juga terlebih gaya
Islam itu suka yang sederhana

Kenalah pula kita wanita bekerjaya
Fesyen busana muslimah yang paling kena
Kalau rasa nak letak kaler, tu yang paling asas je
Sebab agama sendiri menggalakan kita selesa

Mana tidaknya, bila bekerja kita bergaul semua
Kalau sendiri memandang muka pun layu je
Orang dok mengata, kita pun rasa terhina
Dah kalau 'put color' jangan macam 'rainbow' pula

Siapa kata kita tak boleh berwarna
Tak caya cuba tengok semua pendakwah kita
Ustazah-ustazah mereka tetap juga bubuh kaler
Taklah sampai mengancam, cuma biar nampak 'bernyawa'

Tu sebab kita buat kerja semua dengan niat
Jadi terserah budi bicara tuan punya jasad
Dah kononnya bertudung tapi hati masih jahat
Baik tak le payah berpura nak tutup aurat



Kalau dah memang rasa nak berubah
Peduli kata orang bukan dia yang susah payah
Asal niat, matlamat dan cara kita istiqamah
Lantak mereka lah kalau nak tergigit lidah

Bersamalah kita mengkaji semula
Pakaian kita yang bagaimana gayanya
Andai belum betul-betul bersedia
Janganlah kita mencemar kesuciannya

Andai terasa hidayah menyinggah
Lakukan yang betul mengikut sunnah
Menutup aurat jangan sekali dirasa payah
Mengapa diperleceh, itukan perintah

Andai dihati redha dan ikhlas
Diwajah Nur terpancar jelas
Walaupun bergaya tak berapa 'kelas'
Asal Tuhan tahu, diakhirat pengorbanan terbalas

Harap maaflah kalau terlalu panjang
Bukan sengaja mereka yang bukan-bukan
Berpantun seloka bukan setakat hiburan
Yang mana betul jadikan pedoman.

Sunday, April 17, 2011

Semalam...

dah dua hari x berblogging

smlm baru balik umah...rindu kt umah

on the way balik maktab pi PC FAIR...BEli laptop screen protector dan earphone

wajib beli..haha

malam lak sambung wat ASS-ingmnt kayu

lps tu sempat download lagu lady gaga bertajuk JUDAS

haha that fucking amazing guys!!!

oklah nak rehatkan diri utk kls seterusnya....

Friday, April 15, 2011

cool!!!

-Scientists say the higher your I.Q. The more you dream.

-The largest cell in the human body is the female egg and the smallest is the male sperm.
-You use 200 muscles to take one step.
-The average woman is 5 inches shorter than the average man.
-Your big toes have two bones each while the rest have three.
-A pair of human feet contains 250,000 sweat glands.
-A full bladder is roughly the size of a soft ball.

-The acid in your stomach is strong enough to dissolve razor blades.
-The human brain cell can hold 5 times as much information as the Encyclopedia Britannica.
-It takes the food seven seconds to get from your mouth to your stomach.


-The average human dream lasts 2-3 seconds.


-Men without hair on their chests are more likely to get cirrhosis of the liver than men with hair.


-At the moment of conception, you spent about half an hour as a single cell.


-There are about one trillion bacteria on each of your feet.


-Your body gives off enough heat in 30 minutes to bring half a gallon of water to a boil.


-The enamel in your teeth is the hardest substance in your body.


-Your teeth start growing 6 months before you are born.


-When you are looking at someone you love, your pupils dilate, and they do the same when you are looking at someone you hate.


-Your thumb is the same length of your nose.


At this very moment I know well you are putting this last fact to the test...
...now remove your thumb from your nose and pass this on to the friends you think might be interested in comparing their thumbs to their noses as well. :)

tips for brain health

  • Eat a Brain-Healthy Diet. A diet rich in omega-3 fatty acids (commonly found in fish), protein, antioxidants, fruits and vegetables and vitamin B; low in trans fats; and with an appropriate level of carbohydrates will help keep your brain healthy.
  • Stay Mentally Active. Activities such as learning a new skill or language, working on crossword puzzles, taking classes, and learning how to dance can help challenge and maintain your mental functioning.
  • Exercise Regularly. Exercising often can increase circulation, improve coordination, and help prevent conditions that increase the risk of dementia such as heart disease, stroke and diabetes.
  • Stay Social. Spending time with friends, volunteering, and traveling can keep your mind active and healthy.
  • Get Plenty of Sleep. Not getting enough sleep can have a negative impact on brain health.
  • Manage Stress. Participating in yoga, spending time with friends, or doing other stress-relieving activities can help preserve your ability to remember and learn.
  • Prevent Brain Injury. Wearing protective head gear and seat belts can help you avoid head injury, which has been associated with an increased risk of dementia.
  • Control Other Health Conditions. Maintaining a healthy weight, exercising, eating a well-balanced and nutritious diet, and controlling stress can help reduce your risk of diseases that affect your brain, including diabetes, heart disease, high blood pressure and hypertension.
  • Avoid Unhealthy Habits. Smoking, heavy drinking and use of recreational drugs can increase the risk of dementia and cognitive decline.
  • Consider Your Genes. If your family history puts you at risk for developing dementia, work with your doctor to find ways to maintain your brain health to help avoid or slow the progression of cognitive decline.

Funny about human..

The strongest muscle in the body is the tongue.

It takes about 20 seconds for a red blood cell to circle the whole body.

The average human will eat an average of 8 spiders while sleeping.

The average women consumes 6lbs of lipstick in her lifetime.

On average, a 4-year-old child asks 437 questions a day.

Only 7% of the population are lefties.

The average person's left hand does 56% of the typing.

A human brain weighs about 3lbs.

1/4 of the bones in your body are in your feet.

You blink over 10,000,000 times a year.

When you sneeze, all bodily functions stop ... Even your heart.

If you yelled for 8 years, 7 months and 6 days you would have produced enough sound energy to heat one cup of coffee.

Americans on average eat 18 acres of pizza a day.

If you farted consistently for 6 years and 9 months, enough gas is produced to create the energy of an atomic bomb.

The human heart creates enough pressure when it pumps out to the body to squirt blood 30 feet.

Koala and humans are the only animals with unique fingerprints.

The scent of apples and/or bananas can help you lose weight.

The average person falls asleep in seven minutes.

Children grow faster in the spring.

On average a human will spend up to 2 weeks kissing in his or her lifetime A one-minute kiss burns 26 calories


JOM LAYAN......

video
[Britney Spears - Verse 1]

This Kitten Got Your Tong Tied In Knots I See
Spit It Out Cuz Im Dying For Company
I Notice That You Got It
You Notice That I Want It
You Know That I Can Take It To The Next Level Ba-by!
If You Want This Good Bitch
Sicker Than The Remix
Baby Let Me Blow Your Mind Tonight

[Chorus]

I Can't Take It Take It Take No More
Never Felt Like Felt Like This Before
C’mon Get Me Get Me On The Floor
DJ What You What You Waitin' For...

WOAH OH OH OH OH OH WOAH OH OH OH...

[Verse 2]

Watch Me Move When I Loose When I Loose It Hard
Get You Off With The Touch Dancing In The Dark
You Notice What I'm Wearin'
I'm Noticin' You Starin'
You Know That I Can Take It To The Next Level Ba-by
Harder Than The A-list
Next One On My Hit List
Britney Spears Till The World Ends lyrics found on http://www.directlyrics.com/britney-spears-till-the-world-ends-lyrics.html

Baby Let Me Blow Your Mind Tonight!

[Chorus]

I Can't Take It Take It Take No More
Never Felt Like Felt Like This Before
C’mon Get Me Get Me On The Floor
DJ What You What You Waitin' For...

WOAH OH OH OH OH OH WOAH OH OH OH..

[Bridge]

See The Sunlight
We Ain't Stoppin’
Keep On Dancing Till The World Ends
If You Feel It Let It Happen
Keep On Dancing Till The World Ends
Keep On Dancing Till The World Ends
Keep On Dancing Till The World Ends

WOAH OH OH OH OH OH WOAH OH OH OH...

See The Sunlight
We Ain't Stoppin’
Keep On Dancing Till The World Ends
If You Feel It Let It Happen
Keep On Dancing Till The World Ends

Thursday, April 14, 2011

fakta klaka wanita

1.Mengikut sumber majalah PLAYBOY,lebih ramai wanita bercakap perkataan
kotor daripada lelaki ketika hubungan sex

blogger:pompuan toksah kata sex dalam aspek lain pon ckp kotor seperti mengumpat dan
menggedik

2.Perempuan x nak jawapan jujur kepada soalan"macam mana rupa saya"

Blogger:Abih tu takkan klu pompuan tu muke x lawa nak ckp wajah dye HODOH CAM BABI!!

3.Tidak dibenarkan untuk menjadi pelacur jika bernama MARY di SIENNA,italy

Blogger:kt malaysia nama SITI TAPIR pon bleh jadi pelacur klu x rasa dosa

4.ujian iQ yang dijalankan menunjukkan dua orang perempuan mempunyai IQ yang tinggi

Blogger:knape pompuan x gune IQ diowg time nak berdressing....??

5.Mengikut sejarah,lelaki bogel pertama dilihat oleh pompuan bernama ken

Blogger:pompuan pun mudah menikmati badan-badan lelaki kt majalah spr MANGGA,URTV
n lain-lain memaparkan artis malaysia spr Fahrin Ahmad,remy ishak dan lain-lain

6.POmpuan x pernah salah.Menjadi tanggungjawab lelaki meminta maaf

Blogger;pompuan x pernag salah kang psl aurat ko mintak maap lah ngan tuhan

7.Sex lebih fizikal bagi lelaki dan lebih emosi bagi wanita

Blogger;hello bukan senang tau nak tahan lama time sex,lelaki pon ada emosi spr
gembira,sedap, dan kadangkala lelaki juga menjerit dan meraung.x ke emo bagi lelaki

8.Adalah okay bagi pompuan menari sesama mereka bila majlis tari-menari tapi bukan lelaki

Blogger:abih bile lelaki tepuk punggung lelaki x kan dicop gay,cube klu pompuan
sesama pompuan tepuk payudara masing2..adakah anda dicop lesbian

10 facts about human

1 Your Hand Can Have A Mind On Its Own

Remember Devon Sawa’s character in 1999’s ‘Idle Hands’, a comedy / horror movie about a teen whose hand becomes possessed and goes on a killing spree?

Apparently this movie has some truth in it. The ‘idle hand’ which referred to as the ‘Alien Hand Syndrome’ is an unusual neurological disorder in which the sufferer’s hand seems to take on a mind of its own. This is due to the damage in the medial motor frontal region of the brain and often occurs after a brain surgery, a stroke or an infection of the brain.

The sufferer has no control over the movements of the ‘alien hand’ nor will they have any conscience idea on what that hand is doing. The person suffering from this condition can often feel disconnected with their hand, and feel as if it was not part of their body.

When the suffer is unaware the alien hand can sometime act out complex movements like unbuttoning clothing, using tools or even tearing pieces of clothing. There are no know treatments or cure for ‘Alien Hand Syndrome’ however the best solution is to give this alien hand an object it can play with to keep it distracted from doing anything harmful to the sufferer.

#2 You Could Remove A Large Part of Your Internal Organs and Survive

While the human body may appear fragile, your body is stronger than you could possibly imagine. It is possible for you to survive even after the removal of the spleen, the stomach, one kidney, one lung, 75% of the liver, 80% of the intestines, and almost every organ from the pelvic and groin area.

#3 The Strong Contraction of Your Heart Creates Enough Pressure To Squirt Blood As Far As 30 Feet

#4 You Can Still Have An Erection After Death
(sorry couldn’t find a picture)

This is a death erection, which often being referred to as ‘angel lust’. It is a post-mortem erection that occurs when a male individual dies vertically or face-downside and as long as the body remains in this position, the effect will not subside.

How It Could Possibly Happen?

When a man is still alive, the heart pumps blood evenly around the body. When he dies, this mechanism stops and the blood acts by the force of gravity. As with any mass, the blood will settle at the lowest point of the body and cause swelling. So if a man dies vertically, the blood will settle in the legs and collect at the feet.

The pressure will cause the blood vessels and tissues in the feet to swell up to accommodate as much blood as possible. As blood collects, it will fill up to the torso and the blood will attempt to move to a lower position due to gravity, which is the penis (the legs are full by now). The blood causes the penis, consisting of erectile tissue, to fill with blood and expand.

#5 Heart Attacks Are More Likely To Happen On Monday

A 10-year study in Scotland found that 20% of people die of a heart attack on Monday’s compare to any other day of the week. The study suggests that the ‘Monday peak’ could be a result of massive drinking during the weekend and work related stress; you know the ‘Monday blues.’

#6 Three Hundred Million Cells Die In Your Body Every Minute

It does sounds like a lot but this is actually less than 0.0001% of the amount of cells being replaced in your body every day. (about 10-50 trillion cells are being replace in your body every day)

#7 Babies Have More Bones Than You Do

When a baby is born, they have 300 bones in their body. When they reach adulthood they are left with only 206 bones. This is because the smaller bones eventually join together to form stronger single bones.

#8 Your Hair Is Almost Indestructible

Apart from having it burnt, human hair decays at such a slow rate that it is almost impossible to get rid of. Do you remember those documentaries about Egypt, the pyramids and Mummies on Discovery Channel? Well the mummies are left with no flesh, practically nothing but bones and yes… hair. It might look fragile but hair cannot be destroyed by cold, change of climate, water, or other natural forces and it is resistant to many kinds of acids and corrosive chemicals.

#9 You Can Survive Without Food But Not Without Sleep

You need sleep as much as you need food. Many people neglect the importance of having enough sleep without knowing that humans can actually survive longer without food than without sleep. With water alone, an average person could survive a month to two without food (that also varies from an individual’s body fat and other factors).

But a few sleepless nights will cause the person to start experiencing radical personality and psychological changes. The longest recorded time anyone has ever gone without sleep is 264 hours. Randy Gardner at the end of which the experiment did not stumble or hallucinate but scientist has said that any more sleepless nights than that is dangerous.

#10 You Have A Philtrum

The indentation in the middle of the area between the nose and the upper lip is called the philtrum. While scientists are yet to figure out the specific purpose of this indentation serves besides allowing humans to express a much larger range of lip motions, the ancient Greeks thought it to be one of the most arousing places on the body.